Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

nb6453232
صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان اعلام کرده است که یک سکوی نفتی را به یک پارک تفریحی شهربازی و تفرجگاهی به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع واقع در خلیج فارس تبدیل می‌کند.

این پروژه با عنوان “THE RIG” اولین مقصد گردشگری جهان است که بر روی سکوی نفتی دریایی ساخته شده است و دارای سه هتل، یازده رستوران در سطح جهانی، ترن هوایی، ورزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی مانند بانجی جامپینگ و چتربازی است. دسترسی به این سکو از طریق کشتی، قایق بادبانی، کروز یا هلیکوپتر قابل دسترسی است.

این پروژه علاوه بر اینکه ارزش افزوده قابل توجهی برای اقتصاد کشور عربستان دارد، از استانداردهای زیست محیطی جهانی برای حفظ عملکرد پایدار پیروی می‌کند و مطابق با استراتژی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی ۲۰۲۱-۲۰۲۵ برای “ایجاد نوآوری در بخش‌های گردشگری و سرگرمی عربستان سعودی، فرصت‌های توسعه امیدوارکننده برای دستیابی به تنوع اقتصادی در راستای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان.

عربستان هنوز تاریخ افتتاح یا تکمیل نهایی مورد انتظار پروژه THE RIG را اعلام نکرده است، اما به احتمال زیاد در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد زیرا کشور در حال تغییر موقعیت خود به عنوان یک جاذبه گردشگری جهانی در کنار شهرهای همسایه خلیج فارس است و امیدوار است در دهه آینده که هر سال از 100 میلیون گردشگر استقبال کند.

اوایل سال جاری میلادی نیز، استودیو نورمن فاستر اعلام کرد که در حال طراحی هتل 12 در جزیره امت الشیخ در عربستان است. این پروژه که توسط شرکت توسعه دریای سرخ (TRSDC) توسعه یافته است، یکی از دو هتل در این جزیره است که اولین مورد توسط کنگو کوما برنامه ریزی شده است. این هتل به عنوان مجموعه ای از کابین های چوبی طراحی شده است که در سراسر زمین گسترده شده است. اجزای مختلف پروژه حول یک مسیر دایره ای سازماندهی خواهند شد. برخی از اتاق ها روی سکو قرار می‌گیرند در حالی که برخی دیگر مستقیماً روی زمین قرار می‌گیرند.
این شرکت معماری برنده جوایز نیز تصاویری از هتلی در عربستان سعودی که در میان تپه‌های شنی قرار دارد را فاش کرده است. این پروژه که تپه های شنی جنوبی نامیده می شود، بخشی از توسعه گردشگری پروژه دریای سرخ است و شامل ۴۰ ویلا است که از چوب ساخته شده اند و برای بهره بردن از مناظر اطراف ترتیب داده شده اند.

منبع: archdaily

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *